Vaarwel werk, Hallo reis

Hallo lieve lezers,

Hoe gaat het allemaal met jullie? Lezen jullie ons blog nog wel?

Wat vliegt de tijd toch snel voorbij he?

Voor ons is deze maand echt voorbij gevlogen.

We hebben onze visa dagen binnen en dat betekent: 2nd year visa. Nu kunnen we onze reis met een jaar verlengen. Dit is echt heel erg fijn en kijken we heel erg naar uit.

Werk:

We zijn nu helemaal klaar met werken. Eindelijk zijn we klaar en hoeven we daar niet meer naar achterom te kijken.

We waren in Adelaide toen we online op vacatures hadden gesolliciteerd. We kregen de volgende dag meteen een belletje van een jongen James. Het werk was in Melbourne. We hadden even getwijfeld omdat we toch weer 800km terug moesten rijden. En aangezien er slechte verhalen rondgaan over de farms in Australie; backpackers worden opgelicht, niet betaald, of de farm blijkt geen aangesloten farm te zijn voor een 2nd year visa etc.

We gokte het er gewoon op en gelukkig was het allemaal goed uitgepakt.

Het was echt een heel leuk farm. Omdat het seizoen bijna was afgelopen werkte we daar met ongeveer 12 mensen. Er hing een leuke sfeer. Er was helemaal geen competitie en dat was echt het tegenovergestelde wat we van Tasmanie waren gewend.

Aan de telefoon werd ons verteld dat we frambozen moesten inpakken maar uiteindelijk werd het plukken en dat was eerlijk gezegd een opluchting. We zijn gewoon snel in plukken en dat betekend dat je geld kan maken.

Ik ga gewoon even reclame maken voor EASYPICKING. De sfeer is leuk en de bazen zijn jong. Na werk kregen we soms een biertje; dat noemen wij gewoon: TOP.

Als je als backpacker werk zoekt; vanaf november is dit echt een aanrader.

Op een dag maakte we tussen de 150 en 200 dollar. Dat is goed geld en dat terwijl het seizoen eigenlijk al was afgelopen. Als het seizoen er zou zijn zouden we makkelijk 300-350 kunnen maken. Wie weet als we nog ergens ronddwalen rond Melbourne in november dan gaan we stiekem misschien nog terug.

Anyhow, nu zijn we klaar en dat betekent doorgaan met reizen! Waar we eigenlijk ook voor gekomen zijn.

Reis:

Tijdens het plukken van de frambozen denk je soms aan helemaal niks. Soms denk je juist aan heel veel dingen of hoor je andere mensen praten.

Een collega bracht ons op een geweldig plan. Hij zei dat hij na werk even op vakantie wilde omdat hij dat wel verdiend had na 88 dagen werken etc. Dus toen we dat zo hoorden dachten wij: Vakantie?! Waarom ook niet?

Het klinkt misschien raar maar de backpackers die ook lang in hetzelfde land reizen snappen waarschijnlijk wel dat dit dan niet echt meer als een vakantieland voelt. Reizen is ook niet echt vakantie maar wij wilden juist wel even dat vakantie gevoel een klein beetje hebben.

Ons plan hebben we dus aangepast.

We gaan 23mei lekker naar Bali. Hier blijven we tot 11 juli. Even lekker vakantie houden en natuurlijk ook gewoon reizen. We kijken hier heel erg naar uit.

Jullie denken nu vast 7 weken in Bali? Nee! Dat gaan we niet doen. We gaan ook naar Lombok, Gili Eilanden en waarschijnlijk ook Komodo. Op het laatste eiland kan je als enige nog in de wereld de komodovaraan in het wild zien.

Als jullie geen idee hebben hoe de Gili eilanden eruit zien? Google maar even. Het is er prachtig en veel mensen gaan hier naartoe op huwelijksreis. Wij gaan er gewoon naartoe om te reizen haha. Stiekem voelen we ons wel een beetje aso backpackers maar waarom niet? We hebben er hard voor gewerkt en we vonden wel dat we deze reis hadden verdiend. Gewoon even op vakantie op vakantie haha kunnen niet veel mensen zeggen!

In Adelaide laten we de auto staan bij Hans en Ingrid. Zulke lieve mensen; Thanks guys, you guys are awesome!

Nadat we terug zijn gekomen van Bali gaan we onze reis verder voortzetten naar Perth en van Perth weer naar Darwin. Als we in Darwin zijn aangekomen gaan we vanuit daar naar Java en vanuit Jakarta gaan we dan naar Borneo.

Jaaaa we weten het. We sloven ons uit maar wtf waarom niet?! Hebben jullie tenminste meer te lezen en kunnen wij nog meer mooie verhalen en foto’s met jullie delen.

Het volgende verhaal zal dus over Bali gaan. We weten niet hoe het internet daar is maar we gaan ons best doen om even een verhaal online te plaatsen als we daar nog zijn.

Tot gauw lieve lezers en anders tot over 7 weken wanneer we weer tijd hebben.

Dikke kus van ons en voor jullie allemaal nog eventjes bikkelen en dan is de zomervakantie er alweer bijna!! You can do it guys :D

Anouk

Hi toppers!
Leuk om weer even wat van jullie te lezen!
Fijn dat het werken nu klaar is! Nu lekker gaan genieten van jullie prachtige reis! En vakantie op vakantie! Ben dubbel jaloers op jullie!!! Maar na al dat werken mag het ook wel!
Geniet er lekker van! En pas op bij die komodovaraan, want dat zijn vergeleken jullie natuurlijk Dinosaurussen hahah :p

Hele fijne reis weer verder en doe voorzichtig!
Liefs Anouk

Sandra

Eindelijk zit het werken erop!....Super fijne tijd op Bali Lombok, Gili eilanden en Komodo! Foto's gezien van de Gili eilanden ....Ik ga me serieus afvragen of jullie nog wel terug komen......Paradise?. Veel plezier en nog meer genieten. xxx

Henk en Loes

Lieve Sammy en Jimmy ,wat schrijven jullie toch leuke verhalen fijn dat jullie zijn uit gewerkt nu tijd voor vakantie geniet er van en doe voorzichtig .Lieve groetjes Henk en Loes xxx

Joshua

Welverdiende vakantie. Ga zeker naar de Komodo eilanden! Ben zelf op Rinca geweest en het was geweldig om deze machtige beesten te zien. Flores zelf is ook echt prachtig. Geniet er maar lekker van en kan niet wachten op jullie volgend verhaal. xx

Truus & Arie

Geweldig die verhalen van jullie ik zit ze met rode wangentjes te lezen en krijg er maar niet genoeg van en nu lekker een poosje uitgewerkt heerlijk toch een wel verdiende vakantie in lassen super goed gedaan hoor . En nu lekker naar Bali en naar de Komodo toe dat moet zeker ook een hele belevenis zijn voor jullie . Doe voorzichtig aan en geniet van al dat moois wat je ziet en van je vakantie . Ik wacht in spanning af naar jullie volgende belevenis doeiiiiii lievers dikke knuffel en KUS XXXX

Mia

Superleuk om te lezen lieve mensen! Wat heerlijk dat jullie nog even door kunnen. Geniet van de vakantie in vakantie ;-)