Tasmanie; Australie

Hallo lieve mensen!

We hopen natuurlijk dat jullie nog steeds van onze mooie reisverhalen aan het meegenieten zijn.

We lezen jullie reacties met veel enthousiasme. Nog meer reacties zijn altijd welkom :PHet mogen natuurlijk ook vragen zijn. Wij zullen de vragen dan beantwoorden en die kunnen jullie dan volgende keer terugvinden bovenaan ons nieuwe reisverhaal. Want ook wij hebben wel eens een keer een avondje niks te doen en is reacties en vragen beantwoorden erg leuk.

Momenteel zijn wifi plekken heel schaars en dat betekent, wel verhalen op de website maar helaas worden de foto’s een wat lastiger verhaal.

Jullie houden ze echt te goed van ons en we zorgen dan ook dat wanneer we een wifi plek hebben we ze meteen online zullen zetten.

Voor nu: Hou onze Instagram (Zie rechts in beeld kopje ‘LINKS’) goed in de gaten want hier plaasten wij wel foto’s op die recent zullen zijn. Dit kost ons namelijk weinig internet. Foto’s op de site zetten kost ons jammer genoeg te veel internet op onze telefoon maar omdat we jullie tevreden willen houden zullen jullie op Instagram mooie foto’s terugvinden die bij onze reisverhalen horen.

18 okt

Superrrrrr vroeg opgestaan, 4:30! ja om half 5 in de ochtend moesten we al opstaan. Want er zou een marathon gehouden worden en om 6:00 s’ochtends werd de weg al afgesloten en moest je mega erg omrijden. Het was ongeveer 30min rijden misschien wat langer dus we wilden om 5:00 gaan rijden zodat we mooi optijd waren. De avond ervoor hadden we al broodjes gemaakt en de hele auto klaar gemaakt zodat we meteen konden gaan. Scheen dus dat je geen verse groentes en fruit mag meenemen en dat we ook nog eens onze butaan flessen moesten afgeven ons fruit werd weggegooid maar onze butaan flessen mogen we aan het einde van de boot trip weer ophalen. Daar gingen we dan we reden aan boord rond een uurtje of 7:30 en om 9:00 zou de boot vertrekken en we zouden om 18:00 aan komen. Voordat we de boot gingen verkennen hadden we eerst een plekje uitgezocht om even te zitten en nog wat dingen op te laden. We zaten nog geen 5min of er gebeurde al iets heel geks, een man/vrouw werd onwel we konden niet goed zien wat het was maar die geen viel neer in de hal waar wij op uitkeken. Er stond een man bij die te hulp schoot en er kwam personeel op af. Aan de reacties te zien was het slecht. Er werden meteen doeken gehaald en binnen 1 minuut stond er 10man personeel ambulance en brandweer omheen. Door de doeken die werden opgehangen scheen licht, en we zagen dat die man/vrouw gereanimeerd werd. Door de op en neer bewegende schaduwen. Het was dus echt niet goed. Even later hoorde we iemand “ALL CLEAR” roepen, en we hoorden een harde dof. Ze probeerde hem weer tot leven te wekken met een difribilator. Het duurde nog heel even en toen werden er meer witte lakens gehaald. De man/vrouw was overleden dachten we! Binnen 10min was er politie en die begonnen al meteen foto’s te maken en verklaringen af te nemen. Nu wisten we het zeker dat die geen was overleden. De kapitein had omgeroepen dat er een uur vertraging was om een “medische reden” aangezien maar heel weinig mensen af wisten van dit ongeluk en hij natuurlijk geen paniek wilde zaaien. Uiteindelijk gingen de deuren van de hal dicht de doeken werden nog net weggehaald voordat de deuren dicht waren en hij/zij was bedekt met witte lakens. Na zo’n 15min gingen de deuren weer open en er stond een bordje in de hal dat het glad kon zijn want ze hadden nog even snel de hal geschrobt en de boot begon te varen. Wat een begin van de reis. Die man/vrouw had niet the spirit van Tasmanie maar zal wel altijd blijven rond dwalen tussen de zee van het vaste land en Tasmanie.

Uiteindelijk kwamen we om 8 uur savonds aan en waren we om 9 uur van de boot af.

We hadden snel een gratis camp spot uitgezocht die niet te ver was, aangezien rijden in het donker niet heel lekker is om te rijden met al de wilde dieren die snachts rond huppelen.

19 okt

Vandaag gaan we langs twee bedrijven om ons aan te melden voor werk. (we hebben besloten om in Tasmania te gaan werken) het eerste bedrijf waar we langs gingen was een bloemen bedrijf, bollen planten en lily’s plukken. Het andere bedrijf was voor fruitplukken. De bedrijven hadden ons aangeraden om eerst onze reis door Tasmania af te maken aangezien we net iets te vroeg waren voor het seizoen. Voordat we verder gingen moesten we alleen nog een nieuw gas pitje kopen aangezien de oude het gisteravond had begeven! Omdat we als laatst bij het bloemen bedrijf hadden gekeken hadden we daar ook onze camp spot uitgezocht. Een super mooi plekje gevonden aan het strand bij Wynyard. Daar hadden we ook de backpacker Anthony ontmoet aardige jongen uit zwitserland waar we een chille avond mee hebben gehad.

20 okt

Anthony gedag gezegd en wij gingen naar het laatste bedrijf toe waar we ons nog wilden inschrijven voordat we echt aan de reis in Tasmania begonnen. Costa’s fruitplukken leuk gesprekje gehad met de mensen aan de bali en we hadden meteen een kopie van onze paspoorten laten maken om zo in het systeem te komen, we mochten zelf een datum opschrijven wanneer we beschikbaar waren. Aangezien we dus nog iets te vroeg waren voor het seizoen besloten we om vanaf 16-11-15 beschikbaar te zijn zodat we een klein maandje hadden om door Tasmania te reizen voordat we gaan werken. We hebben ook een hengel gekocht zodat als we wat vangen we altijd lekkere verse vis bij ons avond eten hebben. Daarom ook meteen een plek uitgezocht bij de zee om de hengel te testen, helaas niks gevangen. Omdat de ipod alleen werkt als de auto aanstaat hebben we ons zelf ook maar op een klein boxje getrakteerd zodat we altijd en overal toch nog muziek hebben, meteen de rest van de avond lekker muziek geluisterd voordat we gingen slapen.

21 okt

Raar maar waar ik (Jim) ben door mijn rug gegaan die water jerrycan was toch iets zwaarder dan ingeschat. We zijn naar Launceston gereden, want we gaan onze reis beginnen aan de east coast dan via de kust naar beneden naar het zuiden en dan via het midden zuiden richting zuid west, west coast en via het noorden weer naar devonport waar we aankwamen en dus ook ons werk zullen beginnen als het mee zit. Aangezien we alweer een tijdje niet gedouched hadden gingen we maar naar een betaalde camping om even te douchen en kleren te wassen.

22 okt

Eindelijk weer eens wat anders dan brood met pindakaas in de ochtend, pannekoeken dit keer!

Lekker met maple syrup en suiker. We hadden ook gezocht naar een internetcafe omdat de camera langzamerhand wel een beetje vol aan het raken was en we de foto’s dus nodig op dropbox moesten zetten. Dit was ook nog een heel gedoe, in Taiwan was dit veel beter en sneller dan hier in Australie/Tasmanie het internet is traag en de computers zijn oud! Dus dan maar een internetcafe zoeken, maar zelfs dat was nog niet zo makkelijk aangezien ze allemaal gesloten/failliet waren. We zijn daarom maar door gereden naar Mount William ons eerste National Park in Tasmania en vanaf hier wilden we de reis beginnen, aangezien het nog een eindje rijden was besloten we een break te houden bij een meertje wat we hadden opgezocht via wiki camps, het scheen dat hier wilde platypusen gezien konden worden. En we hebben ze nog gezien ook, twee zelfs! Ze waren wel veel kleiner dan gedacht maar super leuke diertjes om naar te kijken. Als ze onderwater gingen kon je ze zelfs volgen door de luchtbelletjes te volgen.

23 okt

Mount William National Park vonden we alle twee niet zo speciaal. We hadden trouwens in het begin van Tasmanie een National Park pas gekocht. Deze is 10 weken geldig en kunnen we in elk National Park van Tasmanie gebruiken. Voor elk National Park wat je hier wilt zien en belopen moet je namelijk betalen. Erg duur maar als je zo een pas neemt ben je veel voordeliger uit!

Maar goed om bij Mount William te blijven... Misschien hadden we gewoon de verkeerde looproutes uitgekozen.

We hadden dan weer wel een prachtig campingplekje wat het weer goed maakte. Leuk bij het strand en ook nog een aardige mensen ontmoet. Rob en Yvonne. We zagen dat Rob een hele uitgebreidde visser was dus die hebben we even gevraagd om ons te helpen met de hengel. We hadden zelf wat in elkaar geflanst maar het lood en de haak hingen enorm dicht bij elkaar. Zo zou er natuurlijk geen vis op af komen. Met alle liefde wilde Rob ons helpen. Hij had het helemaal voor ons gemaakt en er zitten nu 2 haken aan en een nieuwe stukje lood! Fingers crossed.

Helaas niks gevangen maar toch even lekker bezig geweest.

We werden door Rob en Yvonnen uitgenodigd om bij het kampvuur te gaan zitten en dan konden we natuurlijk niet afstaan!

Lekker veel gekletst en toen was het alweer tijd voor bed. Waar we er uiteindelijk achter kwamen dat we samen vandaag precies 2 jaar met elkaar waren haha! Typisch wij weer! Daarom houden we van elkaar :P

24 okt

We blijven lekker nog een nachtje waar we gister ook waren. Een heerlijk plekje en de zon schijnt! Vandaag weer een nieuwe dag om te vissen! We hebben eerst krabbetjes gevangen onder de stenen zodat we dat aan onze haak kunnen doen. NEE mannen in Nederland hier is het ECHT vissen! Geen brood of maden aan je hengeltje maar gewoon een krab want hier vangen we serieuze vissen!!!

Oke... we hadden niks gevangen maarrrrr we hadden wel beet en er was een paar keer aan ons aas geknabbeld. De volgende keer hebben we dus gewoon een vis :D

We werden uitgenodigd door Rob en Yvonne voor een BBQ. Erg lief van ze! Ze waren zo open en gastvrij. Als arme backpacker kan je helaas niet echt wat terug geven maar volgens mij vonden ze het al helemaal geweldig dat we hun verhalen aanhoorden, dus zo zijn wij een luisterend oor voor ze en hebben wij het gezellig en gratis eten! TOP! Als toetje na Marshmellows!!! Wat een verwennerij.

25 okt

Vandaag vroeg op want het is weer tijd om door te gaan naar het volgende National Park: Douglas Apsley National Park.

Natuurlijk Rob en Yvonne gedag gezegd en 10x bedankt voor alles waar ze ons mee hadden geholpen. We kregen nog een adres van ze zodat als we in de buurt van Hobart zijn we maar even langs konden komen als we een douche nodig hadden of als we moesten wassen. Erg aardig van ze!

Bij Douglas Apsley een wandeling gemaakt van 3 uur. Het was niet echt wat we er van gehoopt hadden en waren helemaal kapot na de wandeling. Wel even lekker gepraat zo onderweg met het praten en dat is natuurlijk altijd wel even gezellig. We moeten altijd even tegen onszelf zeggen dat we gewoon er aan moeten wennen niet iedere dag wat moois te zien want ook niet alles is mooi of naar onze smaak!

Opweg weer in de auto en weer een prachtige campingspot gevonden aan het water.We mogen trouwens alleen in de zee vissen en niet in meren. Dus helaas de hengel kon niet uit. Morgen gaan we vroeg door naar een ander National park: Freycinet.

Tsja, als we een pas hebben moeten we er ook vol gebruik van maken natuurlijk!

26 okt

Alle twee niet lekker geslapen!

In de nacht dacht ik (Sammy) dat ik allemaal lichten zag. Ik dacht dat er Aurora was. Dat heb je namelijk hier ook op Tasmanie! Ik had Jim wakker gemaakt en zei dat ik dacht dat ik Aurora zag. Op dat moment zagen we een hevige flits... helaas het was onweer en geen Aurora. Daarna brak het ook helemaal los, regen en onweer.

De ochtend dat we wakker werden lagen we helemaal in een deuk om vanacht. Jimmy zat me te plagen over mijn verkeerde interpretatie over de Aurora.

Het was nog steeds niet echt lekker weer toen we ons bed uitkwamen dus besloten we het stadje in te gaan om te kijken of er een bibliotheek was. Er was niks hier in het stadje. Gelukkig klaarde het weer op en besloten we om toch nog wat wandelingen te maken. 3 mooie wandelingen. Hier in Freycinet is het tot nu toe wel erg mooi!

27 okt

We wilden vandaag lekker uitslapen maar we waren toch vroeg wakker. Er zijn niet heel veel wandelingen hier in Freycinet dus we konden lekker rustig aan doen in de ochtend. Even lekker lang in bed blijven liggen. Daarna gingen we ons klaarmaken voor een laatste wandeling. We zijn vandaag naar 1 van de mooiste stranden ter wereld gelopen. En we snapten ook waarom deze in de top 10 zat van mooiste stranden ter wereld. Wit zand, azuur blauw water; kortom een plaatje.

Wandeling was 2 a 3 uur maar was het zeker waard. Echt mooi en gelukkig hadden we ook lekker weer wat natuurlijk nog mooier maakte.

Daarna zijn we een flink stuk doorgereden naar Sorell. Onderweg weer boodschapjes gedaan voor de hele week en morgen hebben we nog geen dingen op de planning.

28 okt

Niks bijzonders gedaan vandaag. Uiteindelijk hebben we maar besloten om toch maar naar een betaalde camping te gaan. Soms mis je gewoon even die warme douche, het uberhaupt schoon zijn en even wifi zodat je toch eventjes met de mensen kan skypen als dat kan.

Was een mooie luxe camping maar best wel duur dus het plan is hier niet om te blijven.

29 okt

Goed geslapen en weer een mooie nieuwe dag! Lekkere pannenkoekjes gemaakt en we kunnen er weer aan tegenaan vandaag.

We zijn naar de Bunnings gereden (een soort GAMMA). We moeten er toch echt aan geloven om even wat klusjes te doen in de auto. We improviseren iedere avond wat met handdoeken voor de ramen maar we hebben maar vier handdoeken en we hebben 8 ramen dus er komt heel veel licht doorheen wat vervolgens ook niet echt privacy geeft. Dus hebben we maar besloten om gordijntjes te maken. Stuk gordijnlijn gekocht en bij de Kmart (hele grote winkel waar ze alles voor heel goedkoop hebben) een gordijn.

De spullen zijn er dus de gordijnen kunnen we binnenkort gaan ophangen en zijn we af van onze mooie improvisaties.

We zijn daarna doorgereden naar South West National park. Hier gaan we morgen de Tahune Airwalk doen.

30 okt

Gister zijn we laat gaan slapen. Lagen lekker te klessebessen in de auto en voor je het weet is het alweer veelste laat. Helaas waren we weer een beetje vroeg wakker dus waren we alle twee lekker moe. Ondanks dat, Tahune Airwalk here we come. Het is een wandeling tussen allemaal hoge bomen. Maar dan ook echt heel erg hoog. Via een soort architecturig ijzerwerk kwam je tussen de hoogtes van de bomen. Op deze manier had je nog een mooier zicht over het bos met de hoge bomen. Wij dachten dat de bomen dik en lang waren maar helaas waren ze dun en lang. Maar het nam niet weg dat het een leuke wandeling was. Best wel jammer dat we er ook nog eens geld voor moesten betalen maar ach, zoals we al eerder zeiden; niet alles kan leuk en mooi zijn. Klinkt trouwens best ontevreden zo maar zo bedoelen we het helemaal niet hoor!

Na de Tahune Airwalk hebben we maar Rob en Yvonne gebeld. Omdat we natuurlijk zoveel mooie dingen zien, schieten we ook veel foto’s. Helaas is de wifi en internet hier niet zoals in Taiwan. Veel slechter! Want onze foto’s moeten we nu toch echt een keer op dropbox gaan zetten want ons kaartje begint aardig vol te raken.

We hadden aan Rob en Yvonne gevraagd of zij misschien een plek wisten waar snel internet was. Rob stelde meteen voor om langs te komen om de foto’s bij hun thuis te doen. Dit aanbod konden wij natuurlijk niet afslaan en besloten daar heen te rijden.

Eenmaal daar aangekomen natuurlijk weer lekker gekletst, wat fotootjes op dropbox gezet (helaas ook zij hadden super slecht internet maar dat hebben we natuurlijk niet gezegd) en stelden ze ook nog eens voor om te blijven slapen en eten.

Ja, backpackers slaan niet zo een voorstel over. Lekker eten, warme douche en weer even een bed waar je je normaal kan omdraaien (geen hoofd en elleboogstoot tafferelen met het plafond van de auto).

31 okt

Heerlijk geslapen!

Gisteren nog even lekker warm gedouched en daarna zijn we als prins en prinses in slaap gevallen!

Vandaag gaan we naar de markt in Hobart. De Salamanca markt heet het. Hier staan allemaal locals met lokale producten. Net zoals in Nederland eigenlijk. Natuurlijk altijd leuk om daar even de tourist uit te hangen.

Allemaal leuke kraampjes met dingetjes van Tasmanie. Van spulletjes tot aan overheerlijke snacks. De lekkere snacks konden wij natuurlijk niet overslaan! Ik (Sammy) had een burrito gevuld met kangeroo vlees, bruine bonen met sla en een pittig sausje. Echt wauw! Wat een heerlijk stukje vlees was dat in combinatie met alles! Overheerlijk gewoon. Kangeroo vlees is trouwens heerlijk. Ze hadden het vlees laten stoven een heerlijk gekruid, een soort draadjes vlees leek het.

Jimmy had een overheerlijke kipkurrie pie genomen. Pies zijn hier heel populair en zijn er in verschillende smaken en voormaten. Wat is een tourist als ie geen touristen dingen doet? Dagwood dog eten. Het klinkt misschien iet wat vies maar het is heerlijk. Het is een soort gefrituurd broodje op een stokje en daar middenin zit dan een hotdog. Lekker!!!

Buikje rond en weer op naar Rob en Yvonne want ze hadden ons nog een keer uitgenodigd met eten (konden we natuurlijk weer niet overslaan).

Eenmaal daar aangekomen hebben we een begin gemaakt aan de gordijntjes. Rob had natuurlijk een boor voor ons die wij eigenlijk ook wel nodig hadden om de gordijnlijn vast te schroeven in de auto.

Daarna hebben we een lekker hapje gedaan en zijn we weer doorgegaan met de gordijntjes.

We hebben ze afgekregen en we zijn echt super tevreden en trots op onszelf! EINDELIJK slapen zonder al te veel lichtinval! Hallo lekkere nachten!

Laatste nachtje dan maar bij Rob en Yvonne slapen, ook dit konden we natuurlijk weer niet afslaan!

1 nov

We gingen vanacht om 5 uur pas slapen. We hadden namelijk live de rugby wedstrijd gekeken tegen Australie en Nieuw Zeeland. We hadden een eigen tv op ons kamertje bij Rob en Yvonne dus dat hadden we lekker vanuit bed kunnen kijken. Stiekem waren wij voor Nieuw Zeeland want die zijn altijd echt heel erg goed. Het was mega spannend maar uiteindelijk had Nieuw Zeeland toch gelukkig gewonnen!

Maar goed, nu het vroege opstaan haha! Want we vonden niet dat we daar de hele ochtend in ons bed konden stinken dus wilden we vroeg op staan. Klein beetje moe maar het ging nog wel. We hadden ontbeten en afscheid genomen van Rob en Yvonne. Zulke lieve gastvrije mensen echt even fijn dat er weer even voor je gezorgd wordt!

Na het afscheid zijn we doorgegaan naar Bonorong. Dit is een wildlife rescue centre. Hier geven ze rondleidingen en informatie over de dieren die daar zitten. Hier in Tasmanie liggen enorm veel dode dieren langs de weg (in Australie trouwens ook). Het rescue centre is er voor de baby diertjes die zijn achtergebleven in de aangereden moeder. Het idee is dat ze ook weer de wijde wereld worden ingezet dus het is een goede organisatie.

Leuke dag daar gehad.

We zijn doorgereden naar Mount Field waar we morgen wat wandelingen gaan maken. In het bos stonden we op een mooi plakje direct bij Mount Field.

2 nov

Heerlijk lekker lang uitgeslapen. Jaaaa jullie lezen het goed: Uitgeslapen! Het mag en kan allemaal op reis. Heerlijk genieten en doen waar je zin in hebt die dag. Welcome to our life.

Vandaag een mooie wandeling gemaakt van 3 uur. We hebben allemaal watervalletjes gezien en veel rainforest.

Terug van wandelen heb ik (Sammy) mijn haar even geverfd. Ik hoor het iedereen alweer zeggen heb je haar weer!! We zijn weer back to black! Onder is het nog blond en de rest is lekker zwart! Best moeilijk zonder moeder die het normaliter altijd voor me doet. Maar gelukkig heeft Jimmy de kapper mij goed geinstrueerd en is het eigenlijk echt nog heel goed gelukt!

Daarna hebben we even rustig aan gedaan lekker muziekje geluisterd.

Vandaag zijn we gebeld door werk; of we over 3 dagen naar de introductiedag wilden komen. We hadden nee gezegd omdat we eigenlijk nog helemaal niet klaar zijn met ons rondje reizen. Uiteindelijk hadden we die vrouw maar weer terug gebeld want we hebben gewoon werk nodig! Dat rondje reizen kunnen we na werk natuurlijk ook nog wel doen.

3 nov

Vandaag zijn we naar de Gordon Dam gereden.

Wat een prachtige route was dat! Zo veel mooie natuur bij elkaar. Mooie meren met bergen en vooral de stilte! Echt heel erg mooi.

Gordon Dam is dus echt een enorme dam. Wij zijn beide nog nooit een Dam op geweest en het was voor ons dan ook echt enorm spectaculair om dat van dichtbij te zien en erover heen te mogen lopen. Indrukwekkend groot en qua architectuur ook indrukwekkend om te zien. Het water wat de dam tegen moest houden was zwart. Dat is een normale kleur hier in bepaalde meren vanwege de vulkanische bodem. Het lijkt eigenlijk op koffie.

Helaas was hier op de weg helemaal niks qua campings dus moesten wij de hele mooie route ook weer terugrijden. Dus zijn we weer een stukje richting Devonport gereden en sliepen we bij Ellendale.

4 nov

Nog nooit zo een koude nacht in de auto gehad. Neusjes koud en vesten aan. ‘S morgens zon op de auto en waren we gebakken kreeftjes. Welkom in ons campingleven!

Vandaag was het echt super lekker weer. Rustig aan en van de zon genoten. Om 15uur besloten we toch maar om een stuk te rijden richting Devonport want anders wordt het zo kortdag met rijden. Na 2 uur rijden waren we aangekomen bij Liffey. We konden de slaapplek niet vinden dus we staan nu gewoon ergens op een grasveld met bomen. Campingproof genoeg voor ons. Morgen gaan we naar de Liffey falls (watervalletjes).

5 nov

Vandaag staan de Liffey Falls op het programma. We sliepen heel dichtbij dus konden vanochtend lekker rustig aan doen.

De wandeling was erg leuk en we hebben mooie foto’s kunnen maken. We zijn daarna doorgereden naar Devonport. Tussendoor even wat boodschapjes gehaald en zijn doorgereden naar een betaalde camping in de buurt van de introductiedag. We moesten namelijk weer even wat dingetjes opladen, douchen etc. En in de buurt van de introductie lokatie was ook niks gratis in de buurt om te slapen. Morgen vroeg op voor de introductie dag dus nu lekker slaapie doen!

6 nov

Introductiedag... Een halfuurtje zeggen wat je wel en niet mag doen bij het frambozen plukken, wat papierwerk invullen en toen konden we gaan! Tussen de 5 en 10dagen worden we gebeld en kunnen we aan de slag als jaaaa jawel echte Frambozenplukkers!

Kwart voor 9 stonden we weer buiten. De dag is dus nog maar net begonnen. Wat gaan we doen?

We hebben nog 10 dagen dus kunnen we best het hele rondje nog afmaken vonden we. Doorgereden naar Stanley. Hier waren we even het informatie centrum ingelopen om wat meer informatie te verkrijgen over de Tarkine. Dit is ook een soort van National park waar je verschillende wandelingen kan doen.

We sliepen bij Marrawah. Een prachtige gratis free campingspot (jaaaa wikicamps moet toch weer even genoemd worden!). Morgen beginnen aan de Takine!

7 nov

Onze Tarkine trip begon bij Stanley want via Stanley kon je in een keer doorrijden naar de west coast en via de west coast gingen we dan door naar de Tarkine. We werden vandaag weer wakker met een van de mooiste uitzichten zand zee en zon. Onze eerste stop zou The Edge of the world zijn dit is een plek aan de west coast waar de zuiverste en schoonste lucht op aarde is, want vanaf dit punt in Tasmanie is er geen land tot aan Zuid-Amerika. Er stond super veel wind toen we aankwamen en de zee was ruig maar zeker het tripje waard want het was echt mooi. We kwamen er trouwens ook achter dat we dit makkelijk in 2 dagen konden doen in plaats van 5 want de hiking trails waren kort en dus snel te doen. We reden door naar de Julius river dit was het begin van de Tarkine Drive. We hadden hier 2 tracks gelopen maar die waren niet echt heel bijzonder, veel mensen van Tasmanie hadden ons de Tarkine aangeraden dus misschien hadden we er iets te veel van verwacht. We besloten om hier te slapen en morgen weer verder te gaan.

8 nov

Vandaag hadden we lekker rustig aan gedaan de loopjes waren kort dus we hadden zeeen van tijd.

Gisteren waren we trouwens ook nog naar de Wes Becket Falls gegaan dit was wel een super mooie hiking track die naar een prachtige waterval leidde, door het bos en langs diepe afgronden en veel omgevallen bomen moest je je maar door de weg heen klimmen om weer op de route te blijven. Het was echt een leuke afsluiter van de dag.

Vandaag waren we naar de Milkshake Hills gegaan hier was niet veel aan we hadden het eigenlijk allemaal al wel een beetje gezien en het herhaalde zich alleen. Dus we waren door gereden naar de laatste locatie die we wilden doen van de Tarkine Drive. Maar die konden we helaas niet vinden!

Uiteindelijk waren we weer naar Boat Harbour gereden dit was onze 2e slaapplek in Tasmanie en ook een van de mooiste dus we moesten er gewoon nog een keer heen.

9 nov

Omdat we vandaag niet echt veel gingen rijden en gister ook niet. Zitten we een beetje zonder stroom. (we laden meestal al onze apparatuur op als we aan het rijden zijn) In principe is dit niet heel erg natuurlijk maar we verwachten nog een belletje van werk van wanneer we kunnen beginnen. Dus stroom was echt even belangrijk totdat we wisten waar we aan toe waren. Dus door gereden naar Burnie voor wifi en stroom. Je zou natuurlijk denken, Australia lekker hip en ontwikkelt.Nou nee dat valt echt tegen. Ze hebben bar weinig hier in Tasmania dus we kozen er voor om naar Apex Camping te gaan in Deloraine ja het is dan maar even betalen voor een camp spot maar wel met zoveel stroom als we maar willen. We besloten om hier even een week te relaxen wachten op het belletje en om ons natuurlijk even mentaal voor te bereiden op het werk wat komen gaat.

10-16 nov

Deze week even lekker tot rust gekomen. Beetje spelletjes spelen en lekker relaxen, er is ook een woolworths hier in de buurt waar we als een stel aso’s vreten hebben lopen kopen. We hebben namelijk een koelkast hier op de camping dus dat betekend inderdaad, lekkere dingen halen. Vlees,kip,kwark,IJS! Dat heeft ons echt even goed gedaan lekker eten en rustig aan doen. Nog niks van werk gehoord dus dat is wat minder. Maar het was dan ook nog niet echt heel lekker weer geweest. Omdat het seizoens gebonden is moeten we echt even wachten tot de zon lekker gaat schijnen zodat de framboosjes lekker kunnen groeien

Marcel

Lekker avontuurje doe ik mijn hele leven over of dan nog te kort of valt wel mee ben van plan om 89 jaar oud teworden(LOL). FF klein berichie.

Tot Horens, mailse,appze

Dennis en Marieke

Hele leuke avonturen en leuk om te lezen! Toch wel bizar dat de wifi niet overal goed is! En dat in deze tijd! Zelfs in death valley was onze wifi uitstekend!

Volgen jullie het nieuws nog wel een beetje in Nederland? Ik zou zeggen vooral NIET doen!! Gewoon lekker genieten en hopelijk gauw aan het werk.
Verdient het wel een aardig centje als frambozenplukker? En wat voor werk zou je daar nog meer kunnen doen! Ook iets met dieren?
Wat eten jullie nu vooral als jullie zelf aan het koken slaan? En de grote vraag.. Wie kookt er dan van jullie 2 ;)
Dat broodje met kangeroevlees leek mij wel echt verdomde lekker!! Ik ben dan ook een draadjesvlees liefhebber =] ik zit nu al te schuimbekken.

Nou Geniet er lekker van!

Omie

Geweldig
Wat een verhalen. Als ik dat allemaal moest typen was ik niet eens Schiphol uit gekomen Nou ja dan had ik ook niets te vertellen En eindelijk een goed gevulde koelkast dus nu maar eens jullie buikie vol eten Hopelijk wel succes met fruit plukken Morgen ga ik weer bridgen en daarna met m´n ex collega´s uit eten Nou lieverds geniet ze en ik zie uit naar jullie volgende verhalen hvj Lieve groetjes omie

Wilma en Jan van Ruitenbeek

Jeetje Sammy en Jim wat maken jullie leuke en minder leuke dingen mee op jullie reis. Maar wat is Aurora?? Is dat een soort sterrenregen ofzo? Dus nu zijn jullie aan het werk als frambozenplukkers. Nou we hopen dat dat leuk werk is en dat jullie straks weer lekker rond kunnen reizen om bv te vissen ;) van jullie zelfverdiende centjes. We kijken weer uit naar jullie volgende verhaal. Lieve groetjes Jan en Wilma X

Joshua

Ik kan echt uren lang jullie verhalen blijven lezen. Ben zooooo jaloers haha maar gelukkig kan ik op deze manier toch mee blijven genieten :) Ik wacht weer af totdat het nieuwe verhaal erop komt te staan. Have fun xx

Sint en Piet

Lieve Sammy en Jimmy,

Het is vandaag 5 december 2015, Sint en Piet zijn weer in Nederland.
En zelfs al zijn jullie nog zo ver weg het schept toch een band.

Wij willlen jullie toch een klein beetje de sfeer van Sinterklaas laten proeven
Anders gaan jullie mij vergeten en dat zou mij zeer bedroeven.

Eerst twee weken Taiwan en toen door naar het gedroomde land,
Helaas begon het In Australië bij het kopen van een auto een klein beetje uit de hand.

Tegenslag hoort nou eenmaal een beetje bij het leven ....dat is een feit
Maar het is een Mitsubishi genaamd Besje waar je nu in rijdt

Voor jullie helaas geen pepernoten, marsepein of speculaas,
Maar hard werken......bramen en frambozen plukken voor de baas.

Jullie voornemen is om drie maandjes in Tasmanie te buffelen
Daarna is er weer genoeg geld en tijd om rond te trekken en te knuffelen.

Gelukkig is er zoiets al whatsapp
En heb je contact met iedereen die je liefheb!

Maar even alle gekheid op een stokje
Wij zijn trots op die Thomissen en Blokje.

Sint en Piet