Victoria

11 okt

We wilden niet in Genoa blijven want we wilden een beetje vaart maken richting Melbourne. Daarom zijn we doorgereden naar Kalimna. Ondertussen hadden we op de route nog ergens een plek gevonden waar we gratis warm konden douchen. Wat kan dat lekker zijn zeg zo een warme douche! Onze laatste keer was op Pebbly beach en die douche was ijskoud! Dus we stonken en waren toe aan een echt goede poetsbeurt. Gratis en zag er prima uit! Wat is een backpacker toch snel tevreden en kan het snel genieten van de kleine dingen haha.

Na de douche waren we gearriveerd bij een van de Wiki Camps gratis campings die we hadden uitgekozen. Het was aan een meer.

We kwamen daar aan en het was een beetje mwa. Het meer was wel mooi maar het was het gewoon net niet. Het stonk er en er was gewoon niks. We besloten om een ander plekje te zoeken en daar dan even 2 dagen te blijven aangezien we al veel hadden gereden de afgelopen dagen.

We zijn doorgereden naar Sale.

12 okt

Uiteindelijk hadden we nog een mooi plekje gevonden waar we konden slapen.Het was aan een meer. Het zag er erg mooi en rustig uit. Er waren veel mensen aan het hardlopen en hun hond aan het uitlaten. Ook waren er schonen wc’s en verlichtte BBQ plekken. Die BBQ plekken heb je trouwens hier in Australie erg veel. Hier kan je vaak gratis gebruik van maken. Er zijn dan ook eigenlijk altijd wel picknick tafels aanwezig waar je dan lekker aan kan zitten.

We besloten maar om nog een keer naar een bieb te gaan. Elk stadje hier heeft schijnbaar zijn eigen bieb. Heel fijn want dat betekend gratis wifi en opladen. We waren op zoek naar een baan. Want die hebben we binnenkort wel echt nodig na die flinke blunder met de auto. We hebben veel gezocht en gebeld om wat informatie op te doen.

In de avond lekker spaghetti gegeten. Vlak voordat we aankwamen was er een vrouwtje rondom het meer aan het rennen. We hadden de vrouw al 3x gezien. 1 rondje is iets van 2,4 km. Naja goed wij lekker eten koken en eten. Na de afwas... dus ongeveer 2uur later was het vrouwtje serieus nog steeds aan het rennen!!! Ze had er schijnbaar erg veel zin in haha.

13 okt

Nog 5 daagjes voor Tasmanie!

Daarom zijn we vandaag doorgereden naar Wilsons National Park. We waren vroeg gaan rijden en dat betekende ook dat we daar heel vroeg waren. Het scheen dus dat je daar hele mooie wandelingen kon maken.

Omdat we er vroeg waren konden we nog wel 2 grote wandelingen maken. We kozen er voor om op het park te blijven slapen zodat we morgenochtend ook nog wat routes konden lopen. Het slapen daar was wel duur maar ach, we hebben tot nu toe bijna alleen maar gratis geslapen dus dan mag zo een keer ook wel is!

We kozen er voor om vandaag de route te lopen naar Squeky beach via de footbridge. Na 5 minuten gewandeld te hebben, hadden we meteen echt prachtige plaatjes kunnen schieten. We waren benieuwd wat de rest nog meer te bieden had als we dan net pas 5 min onderweg waren. Het was een prachtige route zo door de rotsen, duinen uitzicht op zee. Uiteindelijk moesten we een klein stijl stuk omhoog door de duinbergen. Daarna hadden we een prachtig uitzicht over Squeky beach! Een soort baai met een prachtig wit strand en rotsen!

We liepen naar beneden Squeky beach op. Wauw! Wat een practhtig gezicht! Niemand op het strand alleen wij tweetjes. Het leek even of we op een onbewoond eiland waren.

We hebben het hele strand afgelopen. We zagen nog een aangespoelde zeehond. Zo te ruiken was hij al eventjes dood en konden hem ook niet van dichtbij zien want die lucht was echt heftig!

We gingen weer door met de wandeling en kwamen uiteindelijk weer bij the footbridge aan.

Toen we bijna bij de footbridge kwamen zagen we een Wombat! Heel toevallig. Het waren er 2. Wat een mega schattige beestjes zijn dat. Ze waren lekker aan het wroeten en aan het smikkelen van het gras.

Onze dag was nu helemaal compleet! Mooie wandelingen gemaakt en Wombats gezien.

En als de dag nog leuker mocht worden... Tijdens het koken hadden we er nog eens 2 gezien die heel dichtbij kwamen. We zullen vast heerlijk slapen na zo een prachtige dag.

14 okt

Vroeg opgestaan om een wildlife trail te lopen. We konden de trail niet zo goed vinden want het was helemaal niet duidelijk aangegeven. We hadden de auto maar ergens neer gezet en zijn gaan lopen. We kwamen op een vlak veld uit waar echt heel veel kangeroes waren. Het leek wel een kangeroe paradijs. Tussen de kangeroes zagen we tot onze grote verbazing ook nog een emoe. Dat zijn eigenlijk een soort struisvogels. Ze waren mooi en groot en heel elegant zagen ze er uit.

We hadden nog een andere wandeling gedaan. Deze was saai en niet mooi. Dat was eigenlijk heel jammer want we hadden niet echt energie meer voor de laatste wandeling die we in gedachte hadden.

Omdat het nachtje slapen in hier duur was konden we hier eigenlijk niet nog een nacht blijven. We besloten daarom om het prachtige Wilsons national park te verlaten.

Natuurlijk hadden we onze grote vriend Wiki weer gebruikt. Wat moeten we toch ook zonder hem! Een mooi groen plekje hadden we gevonden. Super veel vogels. Veel verschillende ook. We leken alleen. Maar aan het einde van de middag werd het vol en stonden we zo met zijn drie auto’s.

Wel leuk want op deze plek was er een soort beton in de grond gestort met een kuil erin. Hierin kon je dus lekker vuurtje stoken. Er was ook een oude man die ook een nachtje zou slapen op de plek. Hij stelde voor om hout te zoeken en vanavond een vuurtje te maken.

Wat een leuk idee en ook vooral gezellig!

Na flink wat hout te hebben gezocht konden we het vuurtje dan opstoken. Niks leukers dan fikkie stoken! Altijd leuk. De man ging de volgende dag naar de motor GP hier vlakbij in de buurt. Echt grappig. Hij was erg fan want hij ging een heel weekend!

Er was ook nog een Taiwanese jongen en een meisje. Erg leuk want ze kwamen uit Kaoshiung waar wij ook waren geweest. De jongen was erg enthousiast met praten. Hij had hier in Australie al heel veel gewerkt. Hij was hier al bijna 1,5 jaar. Hij had zelf op Tasmanie gewerkt wat hij ons erg aan had geraden. Goede tips dus wij zagen weer nieuwe kansen en inzichten voor onze werktoekomst hier.

Lieve mensen en een lekker kampvuur!

Nu lekker slapen

15 okt

We hadden lekker uitgeslapen omdat we besloten hadden hier nog een dagje te blijven, even lekker uitrusten want we waren de laatste tijd alleen maar aan het rijden. Toen we wakker werden was iedereen alweer weg en even was het kleine camping spotje weer voor ons zelf. Het was ook nog eens mooi weer dus we hebben lekker in de zon gezeten en spelletjes gedaan. Naarmate de dag vorderde kwamen er weer meer mensen aan en wij vonden dat het weer tijd was om hout te zoeken, konden we in de avond weer lekker een vuurtje bouwen. Gelukkig hadden we nog een zaag van de vorige auto die kwam goed van pas om de grote dikke takken in kleine stukjes te zagen. Lekker vuurtje gemaakt en we gingen vroeg naar bed want morgen vroeg op en richting Melbourne

16 okt

We waren vroeg opgestaan want voordat we gister naar bed waren gegaan hadden we nog een camping gevonden in de buurt van Melbourne, daar zouden we twee dagen blijven omdat de ferry van Tasmanie makkelijk te bereiken was vanaf die plek. Het was een beetje moeilijk te vinden omdat het super slecht was aangegeven. Maar er was een soort van klein bord achter een bosje waar de naam van het park opstond. We reden naar binnen en waren gelukkig op het juiste adres. Super vriendelijke eigenaar hij deed zijn grote log boek open (het leek wel het grote boek van Sinterklaas) zijn brilletje op en begon een plekje voor ons te zoeken. Er was plek! Voor maar 20$ per nacht lekkere warme douches en schone toiletten. Er was ook nog een woolworth (supermarkt)in de buurt dus we hadden ons getrakteerd op een kip schnitzel met rijst. Pas de tweede keer dat we vlees hebben gehaald omdat het zo duur is hier! Wat was dat een heerlijke maaltijd zeg we hadden het allebei echt even nodig lekker eten.

17 okt

Vandaag was de laatste dag voordat we naar Tasmanie gaan dus we hadden rustig aan gedaan en we mochten van de eigenaar zijn computer gebruiken om zo onze foto’s up te loaden op dropbox. Helaas had hij een super oude computer met heel traag internet, het was dus weer niet gelukt! We waren nog even een stukje gaan lopen richting de shopping mall, en zagen een winkeltje met allemaal lekkere dingen. Nooit op stap gaan als je een leeg buikje hebt, want voordat we het wisten zaten we binnen en hadden we een pie besteld in de smaak steak bacon met kaas en een donut met jam en slagroom. Te lekker. Verder een beetje op het park gehangen spelletje gedaan en voorbereid op de reis naar Tasmanie en of we er eventueel gaan werken. Want we komen wel in een goed werk seizoen aan, dus misschien blijven we er wel een paar maanden!

Ronnie en Sandra

Wat een verhalen weer zeg! Kijken altijd weer reikhalzend uit naar jullie nieuwe avonturen en belevenissen.
Leuk ook dat jullie andere mensen ontmoeten en dan bij het kampvuur elkaars verhalen aanhoren met het geknetter van de takkenbossen in het vuur op de achtergrond.
En nu maar duimen dat jullie op Tasmanië snel werk vinden om jullie financiële potje weer te vullen.
Dat met die auto dat kan iedereen overkomen en jullie zijn toch nu op weg om jullie dromen te verwezenlijken.
Gaat helemaal goedkomen , we wensen jullie veel geluk en gezondheid toe en hopen snel weer iets te kunnen lezen en foto's te bekijken .
Dikke kus en knuffels van Pa en Ma xxx??

Monique

inderdaad wat een leuk verhaal weer. Ik hoop dat jullie snel werk vinden en wens jullie veel succes toe.
Dikke knuffel van Monique xxx

Anouk

Zo ook ik ben weer bij! Wat kunnen jullie toch heerlijk schrijven, erg leuk om te lezen!
Veel plezier weer verder en kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
Xxx

Jan en Wilma

Hoi Sam en Jim. Wat een avonturen maken jullie mee. Ontzettend leuk om te lezen. Zo reizen we een beetje mee.
Hopelijk vinden jullie leuk werk,maar dat zal vast wel goed komen. Veel reisplezier nog. We kijken weer uit naar de volgende verhalen.lieve groetjes Jan en Wilma van Ruitenbeek.

Truus en Arie

Hallo Sam en Jim
Wat is het toch heerlijk om weer een nieuw verhaal te lezen . Ik lees het met plezier. En wat een energie hebben jullie om te wandelen in de mooie parken na de lange auto tocht en dat er eentje iets tegen valt neem je maar op de koop toe dat weet je ook nooit van te voren .Maar jullie zien wel heel veel .Grappig dat jullie op een vlakte kwam waar veel kangaroes waren .Waren jullie niet geneigd om met ze mee te springen. Maar ja laat dat maar aan hun over zij hebben langere achter poten om hoog te springen en jullie korte benen vergeleken met de kangaroes dus kan je lang niet zo ver springen en jullie zijn ook wel soms een beetje moe van de lange ritten die jullie afleggen en dan nog wandelen. Dus ik begrijp dat jullie dan daar niet staat te springen . Was maar een grapje van mij hoor je weet hoe ik ben . Maar al dat moois in die Wilsons national parken met al die prachtige vogels dieren en de natuur pakken ze niet meer van jullie af En dan weer een belevenis met die oude man leuk hout sprokkelen voor een kampvuur en die verhalen die je dan hoort van andere dat is toch geweldig En ook heel goed dat je de tips van die Taiwanse jongen en meisje goed oppakt en dat je daar in Tasmanie voor je nieuwe werk kansen kan gebruiken Ik vind het zo leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen dat ik weer uit zie naar jullie volgende belevenissen verder heel veel mooi reis plezier Groeten uit het vochtige mistige vaderland tot hoorns dikke kus van Oom Arie & tante truus

omie

Jeetje Sam en Jimmy Wat een avonturen maken julie mee
Ik ben sprakeloos en jullie hebben zulke reacties al gehad daar kan ik weinig aan toe voegen
Kan niet ander zeggen dan dat jullie volop genieten Ik zal duimen voor jullie dat jullie werk vinden gaat vast lukken Ik zie uit naar jullie volgende verhalen Heel veel liefs omie en Dick